شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۰
۰ نفر

در فاصله حدود یک‌ماه تا پایان سال و با بسته شدن پرونده جشنواره‌های تئاتر و فیلم فجر، سالن‌های نمایشی از هفته سوم بهمن میزبان آثار تازه چهره‌های سرشناس شدند و در سردترین روزهای زمستان با گرمای سالن‌های تئاتر از علاقه‌مندان پذیرایی می‌کنند.

تئاتر

تالار اصلي تئاتر شهر اين روزها ميزبان نمايشي است كه چند سال پيش به كارگرداني نيما دهقان روي صحنه رفته بود. حميدرضا آذرنگ كه نويسنده متن «ترن» است، حالا روي صندلي كارگرداني نشسته و امير جعفري، فريده سپاه‌منصور، مهراوه شريفي‌نيا، فريد سجادي‌حسيني، نادر برهاني‌مرند و ‌نسيم ادبي در آن بازي مي‌كنند. اين نمايش ساعت 19:30اجرا مي‌شود. تالارهاي سايه و قشقايي هم از امروز ميزبان 3نمايش مي‌شوند؛ «هام» عباس عبدالله‌زاده ساعت 20در سايه به صحنه مي‌رود و «شلتر» امين ميري ساعت 17:30و «مانوس» نازنين سهامي‌زاده ساعت 20در قشقايي اجرا مي‌شوند.

«استوكمان» يا «دشمن مردم» هم كه براساس نمايشنامه هنريك ايبسن در جشنواره تئاتر فجر اجرا شد، به كارگرداني علي پويان ساعت 20در تالار چهارسو روي صحنه مي‌رود. محمد يعقوبي از 20بهمن به تالار سايه آمده و «تنها راه ممكن» را پس از ۱۱ سال با تعدادي از هنرجويانش بازتوليد كرده است. در اين نمايش كه ساختاري تازه دارد، 9قطعه نمايشي روايت مي‌شود و تا اوايل اسفند ساعت 17:30ميزبان تئاتردوستان است.

  • باغ آلبالو تا حرفه‌اي كيانيان

اكبر زنجانپور ساعت 18امروز نخستين اجراي «باغ آلبالو» را در تالار وحدت كارگرداني مي‌كند. اين نمايش 100دقيقه‌اي تا پايان اسفند روي صحنه خواهد بود. رضا كيانيان هم در نخستين تجربه كارگرداني خود در تئاتر از امروز «حرفه‌اي» را در تماشاخانه پاليز روي صحنه مي‌برد. اين نمايش سال‌ها قبل به كارگرداني بابك محمدي در فرهنگسراي نياوران اجرا شده بود و حالا هر روز در دو نوبت 17 و 21 با بازي كيانيان، بهاره رهنما و هدايت هاشمي اجرا مي‌شود. سعيد داخ هم با متني از حميدرضا نعيمي «پنجره شكسته» را تا 6اسفند در خانه نمايش روي صحنه دارد.

  • حضرت اشرف پاكدل

پس از حضور در جشنواره تئاتر فجر، اجراي عمومي «كابوس حضرت اشرف» حسين پاكدل با بازي كورش تهامي، عاطفه رضوي، حميدرضا نعيمي، مهدي پاكدل و... در سالن ناظرزاده تماشاخانه ايرانشهر از ساعت 19:30آغاز شده است. سمانه زندي‌نژاد كه با «كلاغ» در جشنواره حضور داشت، با «نسبيت خاص» به سالن انتظامي خانه هنرمندان مي‌آيد. محمد عاقبتي از امروز «ليرشاه» را به سالن سمندريان ايرانشهر مي‌آورد؛ نمايشي با بازي ليلي رشيدي و حسن معجوني كه تا پايان اسفند ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت.

تماشاخانه كنش معاصر تا پايان سال ميزبان «سه‌گانه اورنگ» محمد حاتمي است كه گلاب آدينه، الهام پاوه‌نژاد و خود حاتمي در آن بازي مي‌كنند و در 2نوبت 17و 20اجرا مي‌شود. از امروز «خداي كشتار» علي سرابي و «آخرين نامه» مهرداد كورش‌‌نيا در تماشاخانه پاليز روي صحنه مي‌روند. در اين 2نمايش نويد محمدزاده ايفاي نقش مي‌كند؛ بازيگري كه همين چند روز پيش از جشنواره فيلم فجر سيمرغ بلورين شكار كرد. خداي كشتار هر روز ساعت 20و آخرين نامه ساعت 18در پاليز اجرا مي‌شوند.

  • 2نمايش براي ايام فاطميه

به مناسبت ايام فاطميه دومين فصل از نمايش آئيني «غبار» به نويسندگي انوش معظمي و كارگرداني محمدرضا مداحيان در تالار وحدت روي صحنه رفته است. اين نمايش كه نگاهي به زندگي حضرت فاطمه زهرا(س) دارد، در ايام فاطميه هر روز ساعت 21اجرا مي‌شود. ديگر نمايش مناسبتي اين روزها «ريحانه» سيروس همتي است كه از 22بهمن در پرديس تازه‌تاسيس تئاتر تهران روي صحنه رفته و قرار است اجراي آن از اوايل اسفند در حوزه هنري ادامه يابد.

کد خبر 361745

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار هنر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha